Dizolvare firma, lichidare firma

 

Dizolvarea si lichidarea voluntara a societatilor comerciale

 

Asociatul unic intr-o societate comerciala poate lua hotararea de dizolvare voluntara a acesteia, fara a mai fi nevoie de angajarea unui lichidator.

La fel se poate proceda si intr-o societate cu mai multi asociati, cand „Prin votul unanim al asociatilor se poate hotari si asupra modului in care activele ramase dupa plata creditorilor vor fi impartite intre asociati.“

 

Etapa 1 – dizolvarea si lichidarea voluntara

 

  • Cerere de inregistrare a mentiunii;
  • Hotararea AGA sau decizia asociatului unic;
  • Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul;
  • Dovada achitarii taxelor.

 

Etapa 2 – de radiere (voluntara)

 

  • Cerere de radiere;
  • Certificatul de inregistrare si anexele;
  • Situatia financiara de lichidare;
  • Hotararea de repartizare a activelor;
  • Certificat de la Administratia Financiara din care rezulta ca societatea nu are datorii la bugetul de stat si la contributiile sociale;
  • Imputernicirea persoanei care depune mentiunea, daca este cazul;
  • Dovada achitarii taxelor.

 

In urma dizolvarii si lichidarii se va obtine radierea societatii comerciale din registrul comertului, data de la care se va elibera certificatul de radiere si un certificat al dreptului de proprietate asupra bunurilor.